piątek, 28 listopada 2008

Wianuszki z mchu / Moss mini wreaths


Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami i jak co roku kiedy spadł pierwszy śnieg, w moim domu pojawiły się elementy dekoracyjne podkreślające nadchodzący czas.

Christmas is coming and as in every year, when it snowed for the first time, I decorated my home with embellishments to make this time of waiting more special.


Postanowiłam zrobić wianuszki z mchu i zawiesić w oknie.
Potrzebujemy do tego kawałki szarego papieru, zwijamy je w okół wlasnej osi

I decided to make mini wreaths from moss and hang them in the window.
You need some brown craft paper - then you twist it.




Mech z zaprzyjaźnionego ogrodu.

Moss from a friend of mine's garden.




Ze zwinętego papieru tworzymy kółko i związujemy nitką.

Bend the twisted paper into a circle and secure with a thread.




Następnie obkładamy mchem i ściśle obwiązujemy.

Next, cover it with moss and secure it all with a thread tightly.




Gotowy wianuszek wyglada tak.

Here's a finished mini wreath.




Zrobiłam dwa - większy i mniejszy, z dwóch rodzaju mchu (ważne żeby robić ze świeżego mchu, kiedy nie zdąży jeszcze wyschnąć)

I made two of them - bigger and smaller, out of two kinds of moss (it's important to use fresh moss, before it dries).




Większy kilka dni wisiał w kuchennym oknie.
The bigger one found its place in my kitchen window.






Z mniejszym torchę eksperymentowałam, i zrobiłam kilka wersji.
Tutaj z gwiazdkami konfetti i wyciętymi z dziurkacza.

Then I experimented a bit with the smaller one and made a few versions.
Here's the one with confett stars and paper punchies.





A tu te same gwiazdki puncherowe oraz powbijane kolorowe szpilki.

And here are the same punched out stars and colorful pins.





Przedwczoraj zmieniłam wystrój okienny w kuchni.
Góra okna.

The day before yesterday I changed my kitchen window deciration.

Here's the top.





I dół.

And here's the bottom.





Zachęcam do ozdabiania Waszych mieszkań w ten szczególny czas!

I encourage you to decorate Your homes for this special time!


17 komentarzy:

Asia pisze...

Pomysłowe te wianuszki: proste i ładne! Bardzo mi się podobają. Fajnie je udekorowałaś.

kasiorkaa pisze...

Są urocze!

Sagitta pisze...

Urocze i jakie proste w wykonaniu :) już mi się zamarzył taki grubaśny :)))

Beata pisze...

Swietny pomysł z tymi wianuszkami.Fajnie ,że podzieliłaś się nim z innymi.Okno wygląda bardzo ładnie.
Pozdrawiam:)))

mOpA pisze...

Wielki urok w prostocie!
Śliczne wianuszki.

Kamila pisze...

Zainspirowałaś mnie tymi wianuszkami tak, że całymi dniami chodzą mi po głowie Twoje piękne dzieła i chcę sama zrobić, tylko no właśnie kiedy to ja będę mogła wybrać się do lasu po mech. Urocze są te wianuszki

Anonimowy pisze...

Swietne dekoracje! I juz mam nowe inspiracje! pozdrawiam

iwjardim pisze...

Piekne wianuszki i świetnie wygląda okno .

Lula pisze...

Ciesze się, ze moglam Was zainspirowac!

Izabela pisze...

slicznosci! wow!

Dusia pisze...

nieudany biolog smiem twierdzić, ze masz ciekawy gatunek mchu w ogrodku. ostatnio bylismy na zajeciach terenowych i zbieralismy na zaliczenie je w lesie :D
bardzo mis ie pomydł podoba i chyba skorzystam :D

Katharinka // Kasia Grzegorzewska pisze...

Miałaś wspaniały pomysł!!! Są cudowne :)

Unknown pisze...

piękne okno ;) szczególnie dół mi się podoba

Zacisze wyśnione... pisze...

Cudo! Okno z wianuszkami wygląda pięknie! Dziękuję za inspirację! Pozdrawiam, M.

Zacisze wyśnione... pisze...

PS. "I love Your blog" :-) Po szczegóły zapraszam na moją stronkę...

gulle hexan pisze...

thanx..for shareing,.how to make this sweet doorhanger,,
best regards mia

Zakwitnij pisze...

No ja po zdjęciach to śmiem twierdzić że to nie mech a porost, chrobotek reniferowy i dobrze ze napisałaś że z ogrodu bo to gatunek prawem chroniony