poniedziałek, 17 marca 2008

pędzelki / brushes


Wiosna już tuż tuż i z tej okazji chcę się podzielić z Wami pędzlami do Photoshopa, które zrobiłam z kwiatowych bazgrołków. W folderze znajduje się również instrukcja w jaki sposób załadować je do programu. Będzie mi bardzo miło jeśli zechcecie podzielić się pracami, w których ich użyjecie; chętnie pokażemy je na blogu.

Awaiting the spring I'd like to share with you a set of floral brushes I made.





Pędzelki można ściągnąć TU
You can download it HERE
Pędzelki tylko do użytku osobistego. Bardzo proszę o nie zamieszczanie linku do pędzli w innych miejscach w sieci,a gdyby ktoś miał ochotę proszę linkować do naszego bloga.
Note- these brushes are for personal use only. Please don't put the download link on any other sites; link to HOA site instead

Macie ochotę na zrobienie własnych pędzli?
To bardzo proste. Można do tego wykorzystać zwykłe bazgroły, które większość z nas robi rozmawiając przez telefon.
To make your own Photoshop brushes set you can use your doodles or sketches.



Rysunki skanujemy a następnie każdy element, który ma być pędzlem wklejamy pojedyńczo w nowy dokumenty.
Then scan your brushes and cut and paste each brush into new documment

Jeśli jest taka konieczność zwiększamy kontrast, czyścimy zabrudzenia. wybieramy edit- define brush preset i nadajemy nazwę nowemu pędzlowi.
You can add more contrast when needed and then hit 'edit- define brush preset' and give your new brush a name.

Po wciśnieciu klawisza ok nowy pedzel pojawi się na końcu listy pedzli, już możemy go używać.
When you hit OK button your new brush will apear at the end of brushes' list and it's ready to be used.

W taki sposób możemy też zrobić znak wodny z dowolnego elementu graficznego czy tekstu.
Use these steps to make watermarks from graphics or texts.


Zrobiłam swoje pędzle w PS CS2 / I used CS2 version

Bardzo zachęcam do eksperymentowania z różnego rodzaju pisadłami - pędzle narysowane kredką będą miały ciekawą, nierówną fakturę w przeciwieństwie do rysowanych długopisem czy flamastrem (chyba, że flamaster będzie wypisany ...to może być ciekawe!)

I encourage you to experiment with different kind of writing tools - brushes made with crayon will have an interesting texture while these made with pen or marker will be rather smooth (and the effect of a marker with run out ink could be interesting too!)



--------------------------------------------------------------------------------------


OGŁOSZENIE WYNIKÓW LOSOWANIA:
Sagitta wylosowała Pajęczaki i do niej poleci filcowa broszka (ja, niżej podpisana, już zazdroszczę bo mi się ogromnie ta broszka podoba). Zwyciężczynię prosimy o przesłanie swoich danych na nasz adres mailowy :)
Bardzo dziękujemy za wszystkie Wasze odwiedziny, komentarze i kibicowanie nam!

DRAWING RESULTS:
Sagitta's brooch goes to.....Pajęczaki!
Thank you all for visiting and leaving us your nice comments!


6 komentarzy:

kasiorkaa pisze...

Fajne pędzelki! szkoda tylko, że mam dwie lewe ręce do takich rzeczy ;-) Pajęczakom gratuluję!!!!

pajeczaki pisze...

:D tak sie ciesze!! bardzo dziekuje, nawet nie przypuszczalam, ze zostane wylosowana (nie mam szczescia w konkursach;))
naprawde to dla mnie super mila niespodzianka!!! juz wysylam swoje namiary. pozdrawiam!! :)

i musze przyznac, ze bardzo dobry tutorial. warto tworzyc wlasne pedzle, tym bardziej, ze nie jest to trudne :))

lavandula pisze...

i bardzo ładnie wytłumaczone brawo Mia!

Jaszmurka pisze...

GRATULACJE!!!
No z taką broszencją od razu raźniej się w wiosnę wchodzi :D

Maria pisze...

Thank you! Your blog post will be advertised on the DigiFree Digital Scrapbooking Freebie search engine today.

Iza pisze...

Bardzo bardzo dziękuję!
Wasza stronka jest rewelacyjna w wielu dziedzinach, ale tek kursik - mistrzostwo. Nagle się okazało, że to co jeszcze niedawno było niemozliwe jest takie proste!
Pozdrawiam