wtorek, 27 kwietnia 2010

najprostsza zakładka do książki/ the simplest bookmark

 

Taką zakładkę warto załączyć do pożyczonej książki przy zwrocie, jako “dziękuję” albo dołączyć do prezentu. Jest super prosta, wykonanie zajmuje 5 minut.

You can attach this kind of a bookmark to a borrowed book as a “thank you”  or as little gift accompanying new book. It’s super easy to make and it takes only 5 minutes.

(po kliknięciu na zdjęcia otwierają się większe wersje)

(click on photos to view bigger versions)

 zakladka 

zakladka

  

Najpierw pokażę zasadę jak wykonać taką zakładkę, a na końcu umieściłam jeszcze zdjęcia z inspiracją na inaczej ozdobione sztuki :)

First, I will show you hor to make the simple bookmarker and at the end of the note, there are more photos with inspirations for diferently decorated ones.

  

Lubię dziurkacze ozdobne, więc wykorzystałam duży dziurkacz serce do wycięcia papieru; jednak kształt może być dowolny, wycięty nożyczkami, albo może to być nawet ciekawa metka czy zawieszka.

I like paper punches so I used this big heart punch to cut out the paper; but the shape can be free-form cut or you can use even some tag or interesting label or ticket.

   

zakladki

 

Następnie wycięłam większy niż serduszko kształt – z papieru dwustronnego (ponieważ tył będzie również widoczny). Użyłam maszynki do wycinania i wykrojnika, ale można to wyciąć także ręcznie (ja po prostu lubię wycinać, jak widać ;-)).

Next, cut out a bigger than the heart, shape, from double sided paper (because the back will be visible too). I used die cut machine and die, but again, you can freehand cut it out (as you can see, I just like to cut ;-)).

   

zakladki

 

Kolejny krok – nakleiłam serduszko na większy kształt, ale uwaga!, klej nałożyłam tylko na górną część wycinanki, spód musi pozostać nie sklejony, żeby powstała “klapka”.

Next step – glue the heart on the other shape, but please note!, the glue is applied only on the upper part of the heart, because you need to make a flap.

   

zakladki 

 

I gotowa zakładka wygląda tak – luzem i w książce.

And ready bookmark looks like this – solo and in a book.

     

zakladki

 

  

Poniżej – bardziej kobieca wersja ;-) Z materiałowym ćwiekiem i organzową wstążeczką.

Below – more feminine version ;-) With a fabric brad and a sheer ribbon.

   

zakladki

 

Żeby z tyłu nie było widać mocowania ćwieka, nakleiłam na nim wycięty z papieru kwiatuszek.

To cover the back of the brad, I glued on some paper punched flower. 

    

zakladki

 

Dla mężczyzny może być zakładka prostsza i np. z samolotem. Tu użyłam stempla.

For a man, you can make something more simple and e.g. with a plane. Here I used a stamp.

     

zakladki

 

Tak wygląda na gotowo. Nawet nie kleiłam, tylko zszyłam obie części ;-)

This is how it looks. I didn’t even glue it together, just stitched.

     

zakladki

 

Miłej zabawy! Jeśli komuś się przyda kurs, proszę koniecznie pochwalić się w komentarzach swoją zakładką :)

Happy crafting! If anyone likes this tutorial, please let us know in the comments where can we see your bookmark :)

      

45 komentarzy:

Ludkasz pisze...

świetny kursik, bardzo mi się podoba:)

Ilona Zbieg pisze...

ale świetny pomysł i kursik

dziekuję :)

porobię dla przyjaciół takie zakłądeczki

wdomuujagi pisze...

piękne zakładki ,zrobię sobie!

MS pisze...

pomysł rewelka! z pewnością wykorzystam kurs i serdecznie za niego dziękuję :o)

Olkowa pisze...

o kurczę ! ;D
fantastyczny pomysł,
a niektóre są baaardzo urocze :))))
podziwiam !

Nanedi pisze...

a mam tylko jedno pytanie - jaki klej? Zwykły, nawet magic, wydaje się być zbyt mało trwały, a znowu np. kropelka czy superglue brudzą na biało i "nie wyglądają". Fajny kursik, choć fajnie byłoby też zobaczyć więcej Twoich zakładeczek, jako że nie mam stempli ani wycinanek, to by się przydały inspiracje ;)

antilight pisze...

Bardzo fajny i inspirujący pomysł. Na pewno skorzystam!

Agnieszka Posłuszny pisze...

Dziękuję :)

Namiro - klej MAGIC! :) Skleja papier na amen, najtrwalszy jaki znam.
Nie masz wycinanki - możesz sama wyciąć ozdobny kształt (pisałam o tym w kursie); nie masz stempli - możesz użyć naklejki, szablonu, odrysować coś żelopisem itp. itd.

Anna Zaprzelska pisze...

Boski kurs! Na pewno skorzystam:)

Monia - Monika Jakubowska pisze...

Fajny kursik, trzeba będzie zrobić zakładeczki :)

Lubica pisze...

fantastické, ďakujem za tutoriál

Anonimowy pisze...

bardzo sympatyczna ta zakladka do ksiazki nawet niewiedzialam ze sa takie dziurkacze :)

RenaTuśka pisze...

Wspaniały pomysł! dziekuje:)

InusiaM pisze...

dziękuję za super pomysł . o ile można to wykorzystam, bo ja kocham czytać książki, a zakładek nigdy dosyć.

Dunia pisze...

SUPER! NA 100% wykorzystam pomysł!

Oliwiaen pisze...

Pomysł genialny w swej prostocie. Zakładeczki urocze!!!

Anonimowy pisze...

Świetny pomysł! Na pewno skorzystam, pozdrawiam i wielkie dzięki za szczegółowe instrukcje wykonania :):)

Kamila pisze...

genialne !!! proste, a jaki efekt :) na pewno wykorzystam :) dziękuję :)

Kasia pisze...

piękne te zakładki :) widziałam to rozwiązanie już wcześniej, ale nie zrobiły na mnie takiego wrażenia jak Twoje :)

Anonimowy pisze...

Przepiękne!
Jestem ostatnio do tyłu z nowościami rękodzielniczymi - jakiej firmy te ozdobne dziurkacze?

Anonimowy pisze...

Dziękuję :)

Długadrogododomu, dziurkacze są marki Martha Stewart.

Joanne pisze...

świetne! Aż wstyd że to takie proste i nie wpadłam na to - super - wielkie dzięki :)

Wielce inspirujący blog! :)

Joanne pisze...

zdecydowanie proszę o więcej! więcej! więcej! ;D

Sunrose pisze...

Śliczna zakładeczka! Co to za maszynka? Cuttlebug?

Agnieszka Posłuszny pisze...

Dziękuję :)

Maszynka to Wizard (firma Spellbinders).

mamamady pisze...

Świetny pomysł. Kocham takie inspiracje ;)

Halina pisze...

Prosta, ale jaka piękna. Dziękuję za kursik:)

magda.matraszek pisze...

zakładka zrobiona :) zapraszam na www.magdamatraszek.blox.pl

lilavati pisze...

świetna zakładka i świetny kursik :)

Daga pisze...

Świetna zakladka. I rewelacyjny kursik. Teraz tylko trzeba go wykorzystać :)

Weroniko pisze...

Strasznie mi si podoba i to coś co leży w zakresie moich możliwości :)

vairatka pisze...

Świetne zakładki, bo i pomysł genialny!! Chwalę się moimi, i pewnie to nie będą ostatnie, bo juz znalazły grono "wielbicieli" :)
Dzięki ogromne za inspirację!!
http://vairatka.blogspot.com/2010/06/zakadki.html

lilavati pisze...

świetny pomysł i zakładeczki piękne :)

lilavati pisze...

już zrobiłam i chwalę się :)
http://lilavatiscrapuje.blogspot.com/

Trzpiot pisze...

takie proste a takie efektowne, super!

Anonimowy pisze...

świetny pomysl, sliczna zakladka :)
zapraszam na mojego bloga do obejrzenia moich prac :)
http://galeriamagicznychprezentow.blogspot.com/
pozdrawiam :)

Kasia pisze...

ja też zrobiłam :)
http://iguzikzpetelka.blogspot.com/2010/06/mleczyk.html

Regina pisze...

I visite all your posts and I love each and every idea you showed here!!! I must say that your creativity is absolutely stunning!!!
Thanks a lot for sharing your talent!! I´m really very glad to find your blog!!:)))
Have a wonderful weekend!
Regina

Whimcees pisze...

Hello!

I just found your blog - love the bookmark - thank you for the great tutorial! I am now inspired to make one! :<)

Wishing you a happy weekend!

Barbara Diane

hgjhjghft pisze...

Mam pytanie - gdzie można kupić ten klej magic? A te dziurkacze z wzorkami? Z góry dzięki za odpowiedź ;)

Created By You pisze...

Very cute paper project! Love to see more of your paper projects!

MuzaJo pisze...

Wspaniały pomysł i nie będę pierwsza, która "podkupi" pomysł. Śliczności.

goh. pisze...

świetny pomysł: prostota i elegancja:) po prostu piękne! :)

Anonimowy pisze...

Rewelacyjny pomysł! Jak tylko będę miała chwilkę na pewno zrobię kilka i się pochwalę.
Dzięki za kursik!

Unknown pisze...

podzieliłam sie pomysłem u siebie:

http://gadzeciarnia.blogspot.com/