sobota, 21 listopada 2009

najprostszy szablon / the easiest stencil

 

Mam słabość do dziurkaczy ozdobnych i lubię wyciskać z nich jak najwięcej :D Chciałam się podzielić z Wami prostym pomysłem na mały szablon, który nada się od ozdobienia wielu rzeczy – kopert, kartek, skrapów, przedmiotów codziennego użytku – i pokazać jak można go użyć.

I have a thing for decorative punches and try to use them in every possible way :D I want to share a very easy way to create your own small stencil to use on envelopes, greeting cards, scrapbook layouts, everyday stuff – and to show how to use it.

 

Do wykonania szabloniku potrzebna będzie grubsza folia, np. z okładki teczki lub z jakiegoś opakowania– wystarczy nieduży kawałek.

You need a small piece of transparency to make this stencil – it can be recycled one from some kind of packing. 

szablonik 1zn

 

 

W tej folii wycięłam kształt ozdobnym dziurkaczem – na moim przykładzie jest to motylek.

I punched out a butterfly in this transparency.

szablonik 2zn

 

 

Szablonik przyłożyłam do koperty, którą chciałam ozdobić i zabezpieczyłam taśmą papierową (zwykle tego nie robię i tylko przytrzymuję go ręką, ale tutaj potrzebowałam jednej ręki do robienia zdjęć ;-)).

Na mały kawałek gęstej gąbki nabrałam trochę różowego tuszu (kolor oczywiście może być dowolny, a użyć można nie tylko tuszu, ale i farby, pigmentów, co tylko przyjdzie do głowy).

 

I put the stencil on an envelope which I wanted to embellish and secured it with masking tape (usually I just hold the stencil with my hand but here I neeeded one hand to hold the camera ;-)).

Using a small piece of thick sponge I applied some pink ink (the colour is totally up to you, it doeasn’t have to be ink too – you can use paint or pigments, or whatever you wish).

szablonik 3zn

 

 

Różowym kolorem z gąbki pokryłam dolną część szabloniku, następnie nabrałam na gąbkę zielony kolor i pokryłam górną część motylka.

With this pink colour I covered the bottom part of my butterfly then I switched the color to green and applied it on the top part.

szablonik 4zn

 

 

Na kopercie zrobiłam w ten sposób dwa motylki, a potem dodałam jeszcze jeden, zrobiony przy pomocy mniejszego dziurkacza, też motylka.

I made two butterflies on the envie and then I added one more – made with a smaller punch but in the same shape.

szablonik 5zn

 

 

I tak wygląda gotowa koperta:

And here’s my ready envelope:

szablonik 6zn 

 

 

Takie mini-szablony chętnie wykorzystuję w swoich skrapach i do ozdabiania przesyłek pocztowych – poniżej pokazuję dwa przykłady. Można je łączyć z dziurkaczowymi wycinankami dla jeszcze ciekawszego efektu.

I use these mini-stencils in my scrapbooks and to embellish my mail – below I show two other examples. They can be combined with punchies for a more interesting look.

szablonik 7zn

 

 

szablonik 8zn

 

Mam nadzieję, że podobał się Wam ten zastrzyk inspiracji :-)

I hope you enjoyed this small dose of inspiration! :-)

PS

Zaglądnijcie koniecznie na notkę poniżej i zobaczcie część drugą śliczności jakie dziewczyny zrobiły dla siebie w naszej blogowej  wymianie “Coś małego”!

24 komentarze:

Tores- pisze...

Rzeczywiście proste, a jakie ciekawe efekty można uzyskać. Z takich małych szabloników jest chyba łatwiej korzystać niż z dużych, bo nie odstają od papieru. A może to kwestia sztywności folii?

Malska pisze...

Wow, dzięki!
Geniusz naprawdę jest jednak prosty...

Florentyna pisze...

Prześliczne, takie delikatne:-)
Pozdrawiam.

Kamila pisze...

NIBY TAKIE BANALNE , A SAMA BYM NA TEN POMYSŁ NIE WPADŁA.

Anitasienudzi2 pisze...

no tak,jak zwykle najciemniej jest pod latarnią.Genialnie prosty pomysł

Mrouh pisze...

hihi, dokładnie to samo zrobiłam z braku stempelka śnieżynkowego:-) Na dodatek bardzo fajnie wyglądają też kształty wycięte puncherem z przezroczystej folii- widać je w zależności od kąta padania światła.

UHK Gallery pisze...

O kurcze, ale czadowy pomysł!!!!!!
Jakoś oczywiście sama bym na to nie wpadła, bo po co skoro można wzdychać sobie do masek....
Dzięki :)

Elle pisze...

Przepięknie to wygląda :)
Ja też lubię te ozdobne dziurkacze :)

Anonimowy pisze...

fajnie to wyglada ,nawet nie wiedzialam ze takie ozdobne dziurkacze w ogole sa

kachasek pisze...

też lubię robić "coś z niczego" i jakiś czas temu porobiłam dokładnie tego typu szabloniki :D no, nie z tym motylkiem, bo tego akurat nie posiadam :( a szkoda :(
super to u ciebie wygląda na tej kopercie (że o scrapkach nie wspomnę)

Rachel pisze...

rewelacja!!:) super pomysł!!:)

OLIWKA pisze...

:) świetne, do pracy:):)

Agnieszka pisze...

świetny pomysł na ozdobienie w świąteczne wzory kopert niosących bożonarodzeniowe życzenia!

______
www.klimatycznywroclaw.blox.pl

lianna pisze...

Proszę jak najwięcej takich instrukcji krok po kroku...może dzięki takim prostym pomysłom wokół nas będzie ładniej i kolorowo...
Pozdrawiam i zapraszam po odbiór wyróżnienia do Handmade Jewellery - Lianna

minttint pisze...

Dziewczyny, kurcze, skąd bierzecie takie fajne dziurkowalne folie? :D Przyznam się, że zawsze usiłuję przedziurkować każdy foliowy element opakowania od czegokolwiek (ofertówki też) i dotąd udało mi się to tylko raz, kołem Woodware... Te folie są jakby trochę za grube?

JaneB pisze...

Świetny pomysł! Muszę spróbować.
Zapraszam po wyróżnienie dla całego zespołu House of Art. www.janeb.pl

Agnieszka Posłuszny pisze...

Dziękuję za miłe słowa :*

JaneB - wszystkie bardzo dziękujemy za wyróżnienie!


Minttint - ja właśnie używam ofertówek, miałam akurat wielkości A5 i wycinam z niej po kawałku. To jest taka ofertówka wsuwana, cała przezroczysta.

Anonimowy pisze...

A JA MAM 17 TAKICH DZIURKACZY I SIĘ NIE CHWALĘ.
pomysł dobry. znam go od dawna, ale podoba mi się wykorzystanie go na kopercie.

a i patrząc na inne komentarze odpowiem - WYSTARCZY DO TEGO JAKAŚ KARTKA. NAWET Z BLOKU TECHNICZNEGO. EFEKT TAKI SAM!!!!

Agnieszka Posłuszny pisze...

Pewnie, że kartka wystarczy i efekt będzie taki sam, ale folia jest przezroczysta i WIDAĆ DOKŁADNIE gdzie się robi obrazek, a to ma znaczenie :-))))))

Anonimowy pisze...

podaje link do moich dziurkaczy ( jak by co to folijka możę byc po opakowaniu po bombkach. można teraz kupic bombki w sklepach w przeźroczystych pudełkach i z tych pudełek wziąc tą folijkę.)


http://www.facebook.com/home.php?filter=app_2305272732

szajajaba pisze...

Rewelacyjny pomysł!

Unknown pisze...

Świetny pomysł !

Coraline pisze...

doskonały pomysł!!!!!czekam tylko aż wrócę do domu i wypróbuję :D

Sve4ka pisze...

Wonderful idea!