piątek, 15 sierpnia 2008

Kwiatki z organzy / organza flowers





Właśnie teraz, w wakacje, jest tyle kwiatowych inspiracji, że natchnęło mnie na zrobienie kwiatów z organzy i szyfonu.
Takie kwiaty mogą być ozdobą kartek, scrapbooków i prezentów, mogą też stać się ładnymi broszkami, po doczepieniu agrafki.

Just now, during my vacation, there are so many flowery inspirations, that I made some organza and chiffon flowers. They can be used as embellishments for cards, scrapbooks, gifts and even brooches (with a pin attached on the back).





Do wykonania kwiatów potrzebujemy niewielkiego kawałka sztucznej, prześwitującej tkaniny. Moja organza pochodzi z bukietu urodzinowego a szyfon pozyskuję z potarganego szala :-)

To make these flowers we need a piece of transparent artificial fabric. My organza comes from birthday bouquet and chiffon is from teared shawl :-)



Z materiału wycinamy kilka kółek różnej wielkości.

Cut out some circles in various sizes out of the fabric.




Bardzo ostrożnie zabezpieczamy brzegi kółek: zbliżamy brzeg do płomienia świeczki na odległość kilku milimetrów żeby się lekko stopił. Czynności te wykonujemy na zewnątrz lub w dobrze wietrzonym miejscu.

Very carefully closer circles to the flame, until the edges melt a bit- this will protect them from fraying. Work outside or in very well ventilated area.




Kółka układamy jedno na drugim, aż osiągniemy zadowalający efekt.

Stack the circles one on the other until you are pleased with the result.




Kwiatki możemy mocować do podłoża ozdobnymi ćwiekami, przyszywać, przyklejać przezroczystym klejem. Miejsce przyszycia lub przyklejenia można zamaskować guziczkiem, kamyczkiem czy inną ozdóbką.

Attach flowers with a brad, they can be stiched or glued too. The stich or glue can be covered with a button, pebble or other embellishment.





44 komentarze:

Kamila pisze...

rewelacyjne !!ostatnio zakochałam się we wszelkich kółkowych kwiatach, więc i te na pewno wypróbuję :) bardzo dziękuję za kurs i za podpowiedź, skąd materiały brać :)

Alexandra pisze...

This flowers are wonderful. Thank you very much.

pasiakowa pisze...

Wyglądają prześlicznie! Takie delikatne, zwiewne, kwieciste :)
Chyba będzie kolejny scrapbookingowy szał ;)

bronka pisze...

Kwiatki prześliczne! Pomysł świetny - też mam mnóstwo organzy z bukietów, a teraz nowy pomysł na jej wykorzystanie:)

Lorka pisze...

o jaaa ale boskie, takie troche retro i eteryczne... podoba mi się!!

Anonimowy pisze...

Świetny pomysł, cudnie wygladają te kwiatki!

marikodzi pisze...

Agnieszko, powiem krótko - rewelacyjne!!! Szkoda tylko, że już za późno na wykorzystanie ich do ślubnych dekoracji... :P

Luna77 pisze...

Śliczne!Takie delikatne i urocze! Chyba podłapię ten pomysł na kartki ślubne... :) Pozdrawiam serdecznie!

rudlis pisze...

Piękne, efekt niesamowity...podobny pomysł widziałam już chyba w 3 numerze Weny (dwumiesięcznik)...

Unknown pisze...

Super są te kwiatki :) chyba wiem jak będę ozdabiać prezenty gwiazdkowe (dalekosiężne plany :D) :)

Agnieszka Posłuszny pisze...

Dziękuję, mam nadzieję, że Wam się przyda :-)
Nie miałam okazji widzieć pisma "Wena"- ale widziałam podobne kwiatki z papieru, np. u Eight :-)

Lili pisze...

Fantastyczne, widzę, że ten pomysł się przyjmnie:)

Kamila Stankiewicz pisze...

ba! można powiedzieć ze właśnie rozpoczęłaś nowy trend w scrapbookingu :)

jaśminowasia pisze...

są piękne, wykorzystam ten pomysł, dziękuję :)

Anonimowy pisze...

Spróbujcie też z taftą i podszewkami :) Niektóre tkaniny dają tak świetny efekt (dodatkowo karbują się nad płomieniem, szczególnie jeżeli wyciąć nie koła tylko takie bardziej kwiaty), że można się łatwo pozbyć połowy szafy ;)))

Agnieszka Posłuszny pisze...

Dziękuję bardzo :-)

Tak, tafty i inne "sztuczności" także wychodzą pięknie,
ale do kartek/skrapów wydają mi się zbyt ciężkie
- zresztą to kwestia gustu :-)

martita pisze...

wyglądają fantastycznie :) chyba sama spróbuję takie zrobić, dzięki za tutorial! :)

Unknown pisze...

cudowne! absolutnie przepiękne!!! czy ja aby gdzieś nie upchnęłam jakiejś organzy?????????

Anonimowy pisze...

REWELACJA :)
Dobrze ze ślub kuzyna jest za miesiąc - zrobie piękna kartkę :)
Dziękuje za inspiracje :*
Ania

szajajaba pisze...

hohho, widzę, że mam dużo do nadrobienia w.... robieniu :D Bardzo miłe kwiatki, Latarnio!

Renny Berryboar pisze...

Genialne!

Agnieszka M. pisze...

Sama robiłam cos takiego tyle ze z innego materiału
http://nitkowo.blogspot.com/

finnabair pisze...

oj wrożę im ogromna karierę w scrapbookowym światku ;P

Anonimowy pisze...

Cudnościowe!!!
No i mam już w domu całkiem pokaźnych rozmiarów oganzowo-kwiatowy ogród dzięki Twojemu kursowi Latarnio:)
Dziękuję!
mOpA

miodo_oka pisze...

Kwiatuchy fantastyczne .... cudowne ... po prostu super!

K.C. pisze...

Fantastyczne kwiatki! Dziękuję za kursik!

Lena Wz pisze...

Kwiatki są cudne, to jest moja nowa miłość, już je zrobiłam...

Ilona Zbieg pisze...

śliczne :) kupiłam dziś w jakimś starociowym sklepie welon;)
mam jakieś 2 stare apaszki;)
więc dzisiaj na tapecie - kwiaty według kursiku:)
dziękuję za inspirację

martita pisze...

kwiatki absolutnie przyjęły się zarówno w scrapbookingu jak i jako broszki :)

mam jednak pytanie, bo dziś po długim czasie wzięłam się za nie... ale wyszły... płaskie :/ jak zadziałać z organzą żeby płatki bardziej chciały iść ku górze? będę bardzo wdzięczna za podpowiedź...

Anonimowy pisze...

idealny pomysł na broszkę :)

Anonimowy pisze...

Dzięki za pomysł z podgrzewaczem, dotychczs przypalałam organzę nad gazem (w domyśle kuchenka gazowa) i paluszki zdarzało się poparzyć :)

Małe Decou pisze...

Świetne są te kwiatki!
zastanawiałam się jak obrobić te brzegi, bo widziałam je wczesniej w postaci broszek na innych blogach!
na pewno taka sobie sprawię, skrawków matreiału mnóstwo sie wala po domu
dziękuję, pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia moich aniołków
lidaczek

vena7 pisze...

Wspaniały kurs..zastanawiałam sie jak robi się te kwiaty .Pięknie .dzięki

moreshine pisze...

it's beautiful

ChwilaPasji pisze...

Wspaniały kursik-dziękuję!
Rewelacyjne kwiatki powstają!
Z pewnością wypróbuję...

dziurka pisze...

robię brochy, kleje kwiatki a kurs pierwszy raz widzę. ale według niego robię:)

Ula H. pisze...

Bardzo fajny pomysł! Kwiatki wyglądają prześlicznie :))

Claoodia Art pisze...

Wspaniałe!!! Dziś chyba skorzystam z kursiku :)

Dendrobium pisze...

Tego właśnie szukałam. Rewelacyjne, a niby takie proste...
Dziękuję za kursik i pozdrawiam:)

baskalatka pisze...

piękne broszki,też zaczełam takie robićhttp://cudenkabasi.blogspot.com/

Shirkus pisze...

Spróbuję zrobić. Ciekawe czy nie puszczę z dymem. ;)

krylon field paint pisze...

Beneficial tutorial! Thank you so much for sharing. I make so many multi-layered cards and the clear boxes just aren't always the most attractive presentation. It will be best gift box for my this Christmas.

Michał pisze...

świetny tutek! brawo :)

Michał pisze...

świetny tutek! brawo :)